Manley VOXBOX – Channel Strip
Tutaj negocjuj cenę
od daty zakupu
już od 399 zł
Specyfikacja
- Dane ogólne:
- Transformatory MANLEY z blachami niklowymi w obudowach mu-metalowych,
- Wejście mikrofonowe 2 kΩ z wysokoprądowym zasilaniem phantom 48V,
- Bezpośrednie wejście instrumentalne Hi-Z (100 kΩ),
- WEJŚCIA LINIOWE I INSERTOWE (symetryczne XLR i 1/4″),
- Wyjścia preampu i korektora LO-Z (50 Ω),
- Wyjścia XLR symetryzowane transformatorowo,
- Wyjścia 1/4″ niesymetryczne, beztransformatorowe,
- STEREO LINK dla kompresora i de-essera / limitera,
- SIDE CHAIN MONITOR dla de-essera,
- Duży PODŚWIETLANY MIERNIK Sifam z pięcioma trybami odczytu – (starsze urządzenia z numerem seryjnym przed MVB**1359 dostarczone przed 9/2003 r.: żarówka rurkowa 12V 1,2W; numer części Manleya: VAR016C) Zamów żarówki zapasowe, korzystając z naszego formularza zamówienia części. (Najnowsze urządzenia o numerze seryjnym powyżej MVB**1359 dostarczane po 9/2003 wykorzystują żółte podświetlenie LED),
- THD + N (1 kHz przy +20 dBu): 0,3%,
- Maksymalny poziom wyjściowy: +31 dBu.
- Sekcja preampu mikrofonowego:
- Odpowiedź częstotliwościowa: ±1dB 20 Hz – 60 kHz,
- Poziom szumów (A-ważona): -86 dB,
- Stosunek sygnału do szumu: 113 dB,
- Lampy: 12AX7LPS i 6414,
- Wzmocnienie: 40-60 dB
- Sekcja korektora:
- Odpowiedź częstotliwościowa: 10 Hz – 100 kHz,
- Poziom szumów (A-ważona): -89 dB,
- Stosunek sygnału do szumu: 116 dB,
- Lampy: 5751 i 6414,
- Wzmocnienie: jednostkowe
- Pozostałe informacje:
- Pobór prądu: 24 W,
- Częstotliwość napięcia sieciowego: 50~60 Hz,
- Wymiary: 48,3 x 13,3 x 25,4 cm – zajmuje 3U,
- Waga urządzenia: 6,35 kg,
- Waga z opakowaniem: 5,53 kg
- Robocze napięcie sieciowe:
Urządzenia są budowane specjalnie dla napięcia sieciowego kraju docelowego: 100V, 120V lub 220-240 VAC, jak wskazano na tabliczce z numerem seryjnym. Transformator sieciowy musi być wymieniony w celu zmiany napięcia sieciowego.
Urządzeń na 120 VAC nie można poddawać modyfikacji polegającej na szeregowym łączeniu uzwojeń pierwotnych transformatora zasilającego w celu pracy na 220-240V, w przeciwnym razie wystąpi silny przydźwięk. W przypadku zmiany lokalizacji/napięć należy wymienić transformator zasilający na przeznaczony dla danego napięcia oraz wymienić bezpiecznik sieciowy.
Wartość bezpiecznika sieciowego dla 120 VAC = 1 A, zwłoczny, 1/4″ x 1 1/4″.
Wartość bezpiecznika sieciowego dla 240 VAC = 0,5 A, zwłoczny, 1/4″ x 1 1/4″.
Opis szczegółowy
VOXBOX® łączy w sobie legendarny Manley Mono Mic Preamp, ELOP odrodzony jako kompresor o niższym ratio kompresji, MID EQ działający jako pełnozakresowy korektor oraz DeEsser z drugim limiterem ELOP na końcu. Basiści korzystający z wejścia Direct często zastanawiają się, dlaczego nie został on nazwany BASSBOXem.
Wygląda niesamowicie, ale co to jest?
Przede wszystkim jest to procesor dźwięku, który sam w sobie nie jest nowatorskim pomysłem, ale nadszedł czas, aby dać z siebie wszystko i wydać coś naprawdę profesjonalnego i high-endowego. Coś, co zaspokaja potrzeby zarówno songwriterów, jak i wielkich studiów nagraniowych. Taki sprzęt, którego w pełni lampowa ścieżka sygnałowa może ożywić każdy instrument i overdub. Taki, który po prostu brzmiał bezsprzecznie lepiej niż pozostałe, zapewniając uniwersalność, prostotę i dobrze przemyślaną ergonomię. Pełen funkcji, ponadczasowy styl, solidna jakość wykonania i słynne na całym świecie brzmienie Manleya. Przedstawiamy MANLEY VOXBOX®.
To miło. Do czego służy?
Podczas projektowania VOXBOX-a® nie mogliśmy nie zauważyć, jak dobrze działa on na innych instrumentach oprócz głosu. Jest jeszcze kilka świetnych ustawień dla perkusji, basu, gitary i klawiszy, a dwie oddzielne sekcje mogą być używane razem lub niezależnie. Korzystanie z dwóch VOXBOX-ów w stereo? Wiesz, że nie mogliśmy się oprzeć, by to również zaplanować. Dostępne są łącza Stereo Link zarówno dla kompresora, jak i sekcji De-Ess/Limiter, specjalne ustawienia kompresji i super słodkie częstotliwości EQ dla twojego miksu lub pre-masteringu. Więc nie używaj go tylko do głosu. Nazwa „VOXBOX® to tylko początek…
Sekcja przedwzmacniacza mikrofonowego:
Przedwzmacniacz jest klonem bardzo cenionego i popularnego przedwzmacniacza mikrofonowego: Manley Mono Microphone Preamplifier! Transformator wejścia mikrofonowego jest naszą własną konstrukcją nawiniętą w fabryce w Manley Labs. Wysokoprądowe zasilanie phantom 48V jest włączane z panelu przedniego. Prosty i skuteczny pasywny przełącznik BASS CUT likwiduje dudnienie i ogranicza głoski wybuchowe. INPUT ATTENUATOR to płynnie regulowany tłumik sygnału, umieszczony przed pierwszym stopniem lampowym, pozwalający na przyjmowanie przez przedwzmacniacz sygnałów o poziomie liniowym +4 przez symetryczne wejścia liniowe (LINE INPUT) oraz sygnałów instrumentów przez wejście bezpośrednie 1/4″ (DIRECT INPUT) na panelu przednim.
Wejścia te są wybierane w pozycji środkowej dwufunkcyjnego przełącznika odwracania polaryzacji. Zapewniamy zarówno symetryzowane transformatorowe wyjście XLR, jak i beztransformatorowe wyjście „Audiofilskie jack 1/4″. Przełącznik Gain jest w rzeczywistości sprytnym regulatorem sprzężenia zwrotnego, który zmienia nie tylko wzmocnienie, ale również szybkość narastania i barwę układu. Dzięki niemu możesz wybrać, jak bardzo ma być spokojny i łagodny lub jak bardzo ma się stać agresywny. Więcej informacji na ten temat znajduje się w na stronie „Uwagi na temat regulacji sprzężenia zwrotnego (Variable Feedback). Zapas dynamiki to mocny punkt tego układu, wynosi +31 dBu. To o 5 – 10 dB więcej od prawie każdego innego profesjonalnego sprzętu. Muzyka przechodzi tylko przez nasze super czyste obwody lampowe pracujące w klasie A. Istnieje wiele oczywistych zalet naszego purystycznego podejścia, jednak przede wszystkim jest to nieelektroniczne brzmienie końcowe, które przenosi emocje do sfery cyfrowej.
Sekcja kompresora:
Świetna konstrukcja kompresora pozwala na maksymalne wykorzystanie optoizolatora z limitera Manley ELOP®. Aby przekształcić nasz ELOP w kompresor, obniżyliśmy ratio kompresji do 3:1 i dodaliśmy regulację ATTACK i RELEASE w celu zwiększenia wszechstronności. Sprytne jest to, że sygnał jest kompresowany, zanim trafi do lampy, bez negatywnego wpływu na zniekształcenia i pasmo przenoszenia. W ten sposób można zapobiec przesterowaniu preampu mikrofonowego i wyeliminować całe stopnie elektroniki. To skraca typową ścieżkę sygnału o połowę! Jesteśmy również pionierami nowego myślenia o kompresji kluczowanej (side-chain), ponieważ wykorzystujemy do czterech różnych stałych czasowych jednocześnie i regulujemy je za pomocą znanych, prostych parametrów ataku, zwolnienia i progu. Podejście to nazywamy „kompresją parametryczną. Opracowaliśmy optymalne ustawienia/presety na podstawie naszych ulubionych Vactroli, które stosujemy we własnym szybkim limiterze ELOP®, szybkim module
T-4 LA-2A, wolniejszym LA-3A, a następnie stworzyliśmy bardziej złożone ustawienia specjalne. Ten rozszerzony zakres i sposób regulacji czasów dostarcza świeże brzmienia od potężnych bębnów po super solidny bas, ale może również symulować regulację poziomu faderem podczas nagrywania, stosowaną przez dobrych realizatorów. Jest transparentny i płynnie gładki na wokalu, łatwy w użyciu i dokładny. Co równie rzadko spotykane w przypadku optycznego procesora dynamiki, ten kompresor świetnie sprawdza się w przypadku miksów. Oczywiście, będziesz potrzebował dwóch VOXBOX-ów połączonych w stereo…
Sekcja EQ:
Wiele osób prosiło o włączenie do VOXBOX-a korektora średnich częstotliwości Pulteca, ale chcieli WIĘCEJ… Teraz rozszerzyliśmy go do 33 częstotliwości w 3 pasmach z 6 nowymi częstotliwościami od 20 Hz do 150 Hz, i 6 więcej w górnym paśmie od 6,4 KHz do 20 KHz. Zauważyłeś, że tylko EQ z prawdziwymi induktorami mają magiczny dół, a tylko układy pracujące w klasie A mogą zachować słodką górę? To jest dla Ciebie. Przełącznik EQ INPUT służy do podłączenia do wejścia korektora wejścia liniowego, wyjścia preampu lub powrotu insertu. Przełącznik ten ma podwójną funkcję, działa również jako bypass dla preampu i/lub procesorów zewnętrznych lub dla przetwarzania dwóch różnych torów.
Sekcja De-essera i Limitera:
Trzeba przyznać, że VOXBOX® został stworzony przez ludzi, którzy mają duże przerwy pomiędzy przednimi zębami. Zawiera on de-esser i limiter oparty na naszej oryginalnej konstrukcji ELOP®, ale z dodatkowymi filtrami LC do obsługi de-essingu czterech starannie dobranych częstotliwości od 3KHz do 12KHz (to ustawienie 3 kHz naprawdę tłumi te irytujące częstotliwości!). Piąta pozycja daje limiter, który całkowicie naśladuje słynny LA-2A. Oznacza to, że można zarówno skompresować sygnał przed korektorem, jak i jednocześnie ograniczyć go po korekcji. Kolejną fajną funkcją jest możliwość cichego i płynnego włączania de-essera podczas pracy, używając go w razie potrzeby.
Mierniki:
Jest to pełnowymiarowy, podświetlany miernik VU firmy Sifam. Pięciopozycyjny przełącznik umożliwia pokazanie trzech poziomów dźwięku: wejścia liniowego, wyjścia przedwzmacniacza i wyjścia końcowego. Pokazuje również redukcję wzmocnienia kompresora oraz działanie de-essera/limitera. Inne sprytne innowacje zastosowane w VOXBOX® to m.in. układ wyciszający na czas rozgrzewania, szerokie zabezpieczenie przed polem magnetycznym, inteligentne uziemienie oraz ciche przełączanie. Suma jest czymś więcej niż tylko zestawem poszczególnych elementów: weź pod uwagę zredukowane połączenia, krótką ścieżkę sygnału i posiadanie tak dużej natychmiastowej kontroli. Jako realizatorzy wybieramy sprzęt, którego będziemy używać, nie opierając się wyłącznie na cechach i funkcjach – to jest brzmienie, tekstura, po którą sięgamy, a VOXBOX® łączy brzmienie Manleya z Twoim brzmieniem.