Manley SLAM! – 2-kanałowy Channel Strip
Tutaj negocjuj cenę
od daty zakupu
już od 399 zł
Specyfikacja
- Lampy wejściowe: 2 x 12AT7A NOS GE specjalnie dobrane przez Manley Labs do cichej i stabilnej pracy,
- Lampy wyjściowe: 2 x podwójne triody 6414W NOS USA,
- Wejścia/wyjścia: symetryzowane transformatorowo,
- Preamp mikrofonowy: możliwość włączenia zasilania phantom 48V i odwrócenia fazy,
- Wzmocnienie: maks. 60 dB – preamp mikrofonowy, maks. 43 dB DI, maks. 20 dB – limiter,
- Impedancja wejścia mikrofonowego: 2000 Ω,
- Impedancja wejścia DI: 100 kΩ lub 10 MΩ (wtyczka 1/4″ wsunięta do połowy),
- Limiter FET: Attack: ok. 100 μs. Release: od 10 ms do 2 s; Ratio: powyżej 20:1,
- Limiter ELOP: Attack: ok. 10ms dla redukcji wzmocnienia 6 dB; Release: 2,5 s.; Ratio: 10:1,
- Odpowiedź częstotliwościowa: od 5 Hz do 60 kHz,
- Maksymalny poziom wyjściowy: +32 dBm, +30 dBm (przy obciążeniu 1 kΩ),
- THD+N: <0,05 % przy 1KHz,
- Zakres dynamiki: typowo 115 dB,
- Impedancja wyjściowa: 200 Ω,
- Zużycie energii Slam! Analog:
– 0,480 ampera (480 miliamperów = 480 mA) przy 120V = 57,6 W
– 0,240 ampera (240 miliamperów = 240 mA) przy 240V = 57,6 W, - Zasilacz zewnętrzny: ustawiony fabrycznie na pracę przy napięciu 100V, 120V lub 220-240VAC dla napięcia sieciowego w kraju docelowym,
- Robocze napięcie sieciowe: można zmieniać za pomocą przełącznika wraz ze zmiana wartości bezpiecznika,
- Częstotliwość napięcia sieciowego: 50~ 60 Hz,
- Wymiary: 48,3 x 30,4 x 8,9 cm (zajmuje 2u),
- Waga z opakowaniem: 11,34 kg
Opis szczegółowy
Dwa przedwzmacniacze mikrofonowe pracujące w klasie A i wejścia bezpośrednie dostarczają sygnał do limitera ELOP i dwóch szybkich limiterów FET typu „brickwall, które pozwalają na stłumienie każdego dźwięku, który zostanie do nich podany. SLAM! jest wypełniony lampami, transformatorami, technologią i sztuczkami. Podłącz go, niech będzie GŁOŚNO.
SLAM! (z ang. trzaśnięcie) to skrót od „Stereo Limiter And Micpre (stereofoniczny limiter i preamp mikrofonowy), który dość dobrze opisuje to, co zrobi on z większością mierników VU. Musieliśmy dodać przełącznik do tego limitera, aby obniżyć jego wewnętrzne mierniki VU o 3 i 6 dB, żeby uchronić biedne małe wskazówki przed wygięciem – szybko zrobi się głośno (stąd wykrzyknik). Oprócz tego, że jest niesamowitą parą (właściwie czwórką) limiterów i preampów lampowych pracujących w klasie A, to jest również mistrzem DI, A/D, D/A, VU i PPM, ale to byłoby już zbyt wiele na akronim.
Kiedy mówimy o klasycznym sprzęcie, zwłaszcza klasycznych limiterach, wszyscy mamy na myśli takie symbole jak LA2, 1176, 2264 itd. A jeśli te wszystkie brzmienia znalazły się w jednym urządzeniu lampowym stereo? Zainteresowany? Połączyliśmy nasz ulubiony obwód elektro-optyczny (ELOP®) z diabelsko szybkim ogranicznikiem typu brick-wall bazującym na tranzystorach polowych (FET), przypominającym parę fajnych klasyków. Dodaliśmy też filtr side-chain, który może usuwać niskie częstotliwości, co czyni go bardziej przydatnym do różnych zadań, zachowując przy tym tę prostą właściwość, że „po prostu się sprawdza, która sprawiła, że wszędzie stał się ulubionym sprzętem do wokali. Limiter oparty na tranzystorach polowych (FET) ma różne pożądane cechy, które zarówno optymalizują sygnał do cyfrowego nagrywania, ze względu na możliwości „brick-wall, jak i pozwalają wybrać, czy sygnał ma być czysty, czy delikatnie przesterowany, czy ma mieć „punch, i jak bardzo ma być głośny.
Podłącz go: SLAM! zaczyna się od lampowych przedwzmacniaczy mikrofonowych na obu kanałach z możliwością odwrócenia polaryzacji, włączenia filtra górnoprzepustowego i zasilania phantom (na tylnym panelu).
Mamy dla Ciebie mnóstwo wzmocnienia w tym nowym układzie lampowym, do 60 dB i kolejne 20 dB w limiterze – mnóstwo dla wokalistów o delikatnym głosie, korzystających z mikrofonów wstęgowych o niskim poziomie wyjściowym. Z przodu jest tłumik wejścia z płynną regulacją, więc głośni rock’n’rollowcy też nie będą stanowić problemu. Nagrywaj bezpośrednio za pomocą wejścia instrumentalnego DI lub podłącz wejścia o poziomie liniowym do SLAM! w celu przetwarzania. Wejścia DI mają wybór impedancji wejściowej, w zależności od tego, jak głęboko wsuniesz wtyczkę do gniazda 1/4″: wciśnij ją do końca, a impedancja wejściowa wyniesie 100 kΩ, wyciągnij ją do połowy, a wyniesie 10 MΩ, co zmniejsza obciążenie przetwornika i pozwala na przepuszczanie wszystkich wysokich tonów. Wchodźcie, zapraszamy!
Niech będzie GŁOŚNO… Dwa różne i odmienne limitery na kanał:
LIMITER ELOP®: Nasz ukochany układ Electro-Optical Levelling Amplifier, ELOP®, który jest ulubionym układem wokalnym, pokazuje się tutaj z nowym, włączanym filtrem górnoprzepustowym side-chain, co czyni go znacznie bardziej użytecznym w miksach i na innych torach. Jednym z najbardziej cenionych aspektów naszego oryginalnego ELOP-a® jest prostota limitera z dwoma pokrętłami, która jest optymalna dla stresujących profesjonalnych sesji nagraniowych. Nadal możesz chwycić dwa pokrętła i mieć pełną kontrolę nad poziomem i dynamiką oraz być gotowy do naciśnięcia przycisku nagrywania. Intuicyjna regulacja i prosta ścieżka sygnałowa wykorzystująca wysokiej jakości komponenty po prostu działa. Implementacja limitera ELOP® została przeprowadzona jak w naszym urządzeniu VOXBOX®, które było pionierem idei ograniczania sygnału mikrofonowego, zanim trafi on do jakiegokolwiek stopnia aktywnego. Gdy wybrana jest opcja LINE, limiter ELOP przechodzi do stopnia liniowego. Side-chain limitera ELOP wyposażony jest w różne filtry górnoprzepustowe dostępne za pomocą przełącznika. Ustawienie 200 Hz zostało dopasowane do wokalu i dodaje odrobinę de-essera.
LIMITER FET: Oto nowy szybki limiter typu „brickwall oparty na tranzystorach polowych (FET), który obejmuje zakres od czystego, przewidywalnego ograniczania po brud i żwir, z którego słyną limitery FET. Regulacja FET RELEASE pozwala na wybieranie różnych kolorów. Istnieje nawet ustawienie „CLIP, które zapewnia najbardziej okrągły kształt, jaki kiedykolwiek był dostępny (czytaj dalej o ustawieniach CLIP). Przede wszystkim dążyliśmy do „brzmienia, a następnie eksperymentowaliśmy z układami, aż usłyszeliśmy to, co chcieliśmy, odkrywając nowe podejścia, które zapewniają bardzo szeroki zakres użytecznej kontroli dynamiki. Na przykład można skonfigurować szybki limiter brickwall z wolniejszymi czasami zwolnienia dla minimalnych artefaktów, lub przejść do szybszego zwalniania, aby uzyskać trochę delikatnego przesteru, a następnie uzyskać ekstremalną głośność. Regulacja ataku jest również niezwykła, zapewnia kontrolę nad dźwiękiem wspólną z historycznymi braćmi, ale co bardzo unikalne, utrzymując zachowanie typowe dla „brickwall, czyli nieprzepuszczanie żadnego dźwięku powyżej wyznaczonego progu, które definiuje prawdziwy limiter. I jest punch! Jak głosi powiedzenie, „Głośniejsze jest lepsze. SLAM! optymalizuje poziomy dla przetworników analogowo-cyfrowych z kopem, ciepłem i głośnością graniczącą z głupotą lub po prostu czysto i bezpiecznie.
To, co jest szczególnie zmyślne, to możliwość używania limiterów ELOP® i FET razem, w tym samym czasie wybierając dowolne poziomy każdego z efektów. Każdy limiter ma własny charakter lub brzmienie i tutaj połączyliśmy dwa potężne narzędzia światowej klasy, które można w unikalny sposób łączyć i miksować według własnego uznania i określonego celu. Nawet mierniki są odpowiednie dla każdego limitera, więc można łatwo zobaczyć, jaki każdy z nich ma udział w brzmieniu.
Mierniki w SLAM! są wyjątkowe. Dwa pełnowymiarowe, prawdziwe mierniki VU pokazują surowe poziomy wejściowe, ostateczne poziomy wyjściowe oraz redukcję wzmocnienia limitera ELOP® w tradycyjnie preferowanym formacie dla wizualnego wyświetlania widocznej głośności. VU są fajne. Realizatorzy masteringu często potrzebują włączanego tłumika dla swoich mierników VU, ponieważ „zoptymalizowane poziomy zwykle powodują przygniatanie wskazówek do czerwonego pola. Mierniki VU w SLAM! mają również przełącznik 0, -3dB, -6dB, aby pomóc w tej sytuacji. Są również bardzo szybkie i bardzo dokładne wielokolorowe mierniki szczytowe LED, które wyświetlają poziomy wejścia i wyjścia oraz redukcję wzmocnienia FET, a także pewne kombinacje. Można je ustawić na Peak, podtrzymanie Peak Hold na określony czas i Peak Hold aż do zresetowania, a także można ustawić ręcznie miejsca zmiany kolorów na słupkach, aby dopasować je do innego sprzętu. Przy maksymalnym czystym poziomie we/wy +30 dBu jest o wiele bardziej prawdopodobne, że użyjesz właśnie tych mierników, aby zobaczyć, co powoduje przesterowywanie sygnału wyjściowego. Prawdopodobnie nie będą to lampowe wzmacniacze liniowe Manleya w środku!
Tylny panel powinien zadowolić każdego. W morzu gniazd, obejmującym również duże złącze zasilające, znajdziesz wszystkie zwykłe XLR-y dla symetryzowanych transformatorowo wejść/wyjść i gniazda jack 1/4″ dla bezpośrednich wejść/wyjść niesymetrycznych. Osiem gniazd Bantam w mini krosownicy obsługuje inserty side-chain i funkcje łączenia. Korektory można zapiąć do limiterów ELOP® i FET, i jest jeszcze więcej gniazd, które pozwalają na dodawanie zewnętrznego sygnału do side-chain. Kolejna para gniazd umożliwia łatwe łączenie do pracy z dźwiękiem przestrzennym 5.1, jeśli masz trzy lub cztery SLAM-y. To wszystko jest tutaj.
Skoro już mowa o łączeniu… wszystkie poprzednie urządzenia dynamiczne Manleya wymagają ustawienia obu kanałów na niemal identyczne ustawienia, zamiast bardziej powszechnego podejścia „ustaw tylko lewą stronę. SLAM! pozwala zrobić to na oba sposoby. Metoda lewej strony jest trybem „STEREO LINK, jest szybka i wygodna, ale podobnie jak inne wykorzystuje miks mono dla side-chain. „BOTH & EXT dodaje gniazda z tylnego panelu do szyny łączącej, dzięki czemu można podłączyć kilka SLAM-ów do pracy w systemie surround. Oba lub wszystkie 6 kanałów powinny być ustawione w podobny sposób. Ten tryb jest zazwyczaj lepszy do masteringu, ponieważ reaguje na prawdziwy poziom szczytowy kanałów, a nie na sztuczny miks mono.
Zasilacz został umieszczony na zewnątrz. Podświetlany wyłącznik zasilania służy do włączania zewnętrznego zasilacza. Trzymanie zasilacza z dala pozwala na odseparowanie cennego dźwięku od dodatkowego źródła ciepła i pola magnetycznego. Zasilacz został umieszczony w solidnej obudowie z odlewu aluminiowego 17,78 x 10,1 x 12,7 cm, którą można łatwo zamontować lub umieścić na dole szafy rack. Ogromne 16-pinowe złącze i 6-calowy kabel wielożyłowy łączą ze sobą obie obudowy.
SLAM! wydaje się być również naturalnym narzędziem masteringowym. Limiter FET świetnie sprawdza się w przypadku miksów, a ELOP® posiada teraz przełącznik filtra górnoprzepustowego, co jest idealne do masteringu. Oferujemy wersję przeznaczoną specjalnie do masteringu, bez preampów mikrofonowych, z przełącznikami obrotowymi zamiast potencjometrów i zapewniającą dodatkowe opcje mierzenia sygnału. Kompresory i korektory Manleya wydają się być najbardziej popularnymi sprzętami, jakie kiedykolwiek pojawiły się na świecie, jeśli chodzi o mastering. Najlepszy analogowy rack do ostatnich ważnych szlifów miksu powinien zawierać SLAM!, Variable Mu® i Massive Passive. Połączcie to z kilkoma procesorami cyfrowymi podobnego kalibru, a otrzymacie godny szacunku i bardzo skuteczny zestaw narzędzi do masteringu. Ten rack Manleya plus kilka mikrofonów Manleya stworzyłyby razem również najlepszy stereofoniczny łańcuch sygnałowy do nagrywania. To jest sprzęt, który będziesz chciał zatrzymać na całe życie.