Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).

Więcej informacji na temat polityki prywatności znajdziesz tutaj.

Manley STEREO VARIABLE MU Mastering - limiter / kompresor
  • Manley STEREO VARIABLE MU Mastering - limiter / kompresor
  • Manley STEREO VARIABLE MU Mastering - limiter / kompresor

Manley STEREO VARIABLE MU Mastering - limiter / kompresor

30 500,00 zł
Brutto
O dostępność zapytaj sprzedawcę
Oblicz ratę! logo
Znalazłeś produkt taniej?
Tutaj negocjuj cenę
Zwrot do 14 dni
od daty zakupu
Darmowa wysyłka
już od 399 zł
Szt:

d samego początku firma MANLEY LABS jest ściśle związana z wieloma studiami masteringowymi na całym świecie, co jest powodem do dumy. Dla tych najbardziej wymagających realizatorów w naszej branży stworzyliśmy specjalistyczne produkty od w pełni lampowych wzmacniaczy dla głowic magnetofonowych (repro tape), przetworników cyfrowych, lampowych wzmacniaczy monitorowych dużej mocy, przez niestandardowe konsole monitorowe, aż po kompletny projekt i instalację obiektu.

Wersja masteringowa
Dostępna jest wersja masteringowa naszego kompresora Variable Mu® Limiter Compressor ze stopniową regulacją, zbudowaną z rezystorów metalizowanych 1% na szczelnych przełącznikach Grayhill ze złotymi stykami. Nie, nie będziemy modyfikować „normalnego egzemplarza do wersji masteringowej. Wersja masteringowa Variable Mu Limiter Compressor wykorzystuje drogie przełączniki obrotowe Grayhill ze złotymi stykami tam, gdzie wcześniej zastosowano potencjometry z tworzywa sztucznego. Stopnie są wyznaczane przy pomocy dużej liczby rezystorów metalizowanych 0,5 W o precyzji 1%. Najlepsze potencjometry z przewodzącego tworzywa sztucznego mają tolerancję tylko 10% lub 20%. Dziesięciokrotna poprawa precyzji pomaga w dopasowywaniu stron lewej/prawej. W przypadku przełączników stopniowych występuje również subtelna poprawa sygnału dźwiękowego. Sprzęt audiofilski często wykorzystuje tę technikę do wykręcenia ostatniej kropli wydajności z przedwzmacniacza. I na pewno chciałbyś mieć przełączniki stopniowe przede wszystkim dla przywoływania ustawień.

INPUT LEVEL (poziom wejściowy) jest przełącznikiem pięciopozycyjnym z ogólnym optymalnym ustawieniem „0 w pozycji środkowej (na godz. 12.00). Każdy kolejny stopień w każdym kierunku to 2 dB. Wzmocnienie jednostkowe to „0.

Tłumiki wyjściowe OUTPUT są regulowane stopniowo co pół dB. Poziomem referencyjnym jest -11,5 dB, czyli całkowicie w lewo. Można by je uznać za „Make-up Gain, czyli kompensację wzmocnienia. Są one oznaczone technicznie w taki sposób, że „0 lub całkowicie w lewo ma zerowe tłumienie w układzie. Obwód lampowy ma faktycznie 15,5 dB wzmocnienia. Tłumik wejściowy przy „0 usuwa 4 dB, a tłumik wyjściowy usuwa ostatnie 11,5, tworząc wzmocnienie jednostkowe („unity gain). Przy odrobinie kompresji „kompensacja wzmocnienia dostępna przy pomocy tłumika wyjściowego jest bardzo poręczna.

Próg jest regulowany w stopniach co pół dB w trybie LIMIT. W przypadku kompresji stopnie te wynoszą około 1/4 dB. LIMIT ma 24 stopnie, więc LIMIT ma zakres 12 dB, a Compress ma zakres regulacji 6 dB. W niektórych przypadkach często używa się tłumika wejściowego, aby znaleźć dobry punkt wyjścia.

Niektórzy realizatorzy masteringu uważają, że odpowiednia kombinacja wejścia, wyjścia i progu pozwala uzyskać nieco inny „drive. Kolejny dobry powód dla używania stopniowanego wzmocnienia.

Czas ataku został nieznacznie wydłużony w obu kierunkach w porównaniu do zwykłego Variable Mu i podzielony na 11 stopni.

Przełącznik 5-pozycyjny Recovery jest dokładnie taki sam jak w zwykłym Variable Mu.

Przełączniki działają w następujący sposób:

  • Input: od -4 do +4, stopniowo co 2 dB
  • Output: od -11 do 0, stopniowo co 1/2 dB (24 pozycje)
  • Threshold: od -11 do +1, stopniowo co 1/2 dB dla LIMIT (24 pozycje) i 24 x 1/4 dB dla COMPRESS
  • Attack: 11 pozycji od lewej (szybki) 15 ms, 20, 25, 30, 35, 40, 50, 60, 70, 80, 90 ms (wolny) od prawej
  • Release: 5 pozycji od lewej (szybki) 200 ms, 400 ms, 600 ms, 4 s, 8 s (wolny) od prawej

Widok pełnowymiarowy

SPECJALNE MODYFIKACJE

HIGH PASS SIDE CHAIN
Modyfikacja ta jest dostępna we wszystkich urządzeniach Manley Variable Mu Limiter Compressor od 12/2009 r. zarówno w wersji normalnej jak i masteringowej.

Modyfikacja ta dodaje dwa przełączniki do panelu przedniego, po jednym dla każdego kanału, po ich włączeniu side-chain nie będzie reagował na częstotliwości poniżej 100 Hz (standardowo używamy 100 Hz jako punktu -3 dB. Inne częstotliwości można wybrać na zamówienie). Modyfikacja HP SC może być wykorzystywana do muzyki z mocnymi liniami basu lub miksami z dominującym basem, gdy nie chcesz, aby bas napędzał całe działanie kompresora.

Filtr jest bardzo delikatnym filtrem 1-biegunowym, 6 dB na oktawę, i zazwyczaj występuje tłumienie 1-3 dB przy 100 Hz, 4 – 6 dB przy 50 Hz. W miarę zmniejszania się częstotliwości zmniejsza się również poziom ograniczania. Przy ekstremalnie niskiej częstotliwości (LF<20 Hz) powinno być bardzo mało redukcji wzmocnienia. Cała intencja filtra polega na tym, aby nie dopuścić do tego, aby elementy o mocnym dole (np. ciężka stopa) aktywowały kompresję/ograniczanie, tak aby ogólny poziom nie był tłumiony z każdym uderzeniem bębna. Do starszych limiterów Manley Variable Mu możemy dodać opcję High Pass Side Chain za dodatkowe 350 $ netto (lub 200 $ za zestaw).

MODYFIKACJA T-BAR
Tło: W nowszych urządzeniach Variable Mu zamiast lamp 6386 zastosowano 5670. W tej chwili dostępność oryginalnej amerykańskiej lampy GE 6386 jest słaba; nie mamy już żadnych, a to, co zostało nie nadaje się do użytku z powodu szumu, mikrofonowania, słabego dopasowania stron itp.

Czy 5670 brzmi inaczej? Cóż, do około 6 dB ograniczenia jest mniej więcej to samo brzmienie. Po tym punkcie wersja 5670 ma tendencję do brzmienia bardziej „ściśniętego niż oryginalna wersja 6386. Niektórzy lubią to bardziej, inni nie – zależy od tego, co próbujesz zrobić.

Aby rozwiązać wszystkie te problemy, Paul zaproponował naprawdę dobre rozwiązanie: T-Bar Mod. Do zastąpienia każdej podwójnej triody 5670 (lub 6386) wykorzystuje się parę pentod 6BA6 połączonych jako pojedyncze triody. Modyfikacja 6BA6 T-Bar jest systemem preferowanym w Manley Variable Mu® ze względu na możliwość idealnego dopasowania każdej sekcji i każdego zestawu stereo, możliwość wyboru zestawów o niskich szumach i mikrofonowaniu za niską cenę, a także dlatego, że działanie 6BA6 tak bardzo przypomina charakterystykę ograniczania 6386.

Możemy dodać modyfikację T-bar do twojego Variable Mu za 500 $ (lub 300 $ za zestaw). Dowiedz się więcej na temat specjalnej modyfikacji T-bar Paula tutaj.

Na uwagę zasługuje również fakt, że krzywe redukcji LIMIT i COMPRESS w Manley NU MU są bardzo podobne do tych z Stereo Variable Mu z modyfikacją T-BAR. Porównaj je na tej grafice.

MID/SIDE (znane również jako Vertical/Lateral lub Sum/Difference)
Ta modyfikacja otwiera drzwi do kodowania i dekodowania stereo, a także do ekscytujących możliwości ulepszania obrazowania. Na przykład ustawienie kompresji tylko dla informacji w fazie pozwala na poszerzenie obrazu stereo, a zawartość w przeciwfazie pozostaje nietknięta. Albo odwrotnie, jeśli potrzebujesz „bardziej monofonicznego miksu do transmisji lub na przykład dla winyli, możesz pozbyć się więcej informacji w przeciwfazie, co pozostawia więcej materiału w fazie w końcowym efekcie. Przeczytaj więcej o modyfikacji MS na stronie 12 instrukcji obsługi.

Całkowity koszt modyfikacji dla opcji M-S, dodany do kosztu podstawowego, wynosi 800 $ netto.

W celu dodania modyfikacji M-S i HP SC przenosimy przełącznik zasilania na tylny panel i instalujemy przełącznik HP SC obu kanałów w środkowym otworze, w którym znajdował się przełącznik zasilania. Następnie przełączniki M-S montowane są po bokach tego przełącznika.

Specyficzne kody

Komentarze (0)