DYNAUDIO CORE 59 – Aktywny monitor
Monitor aktywny bliskiego/ średniego pola, zaawansowane DSP, trójdrożny, Woofer 9″ oraz 5″, Tweeter 1″, wzmacniacze klasy D, moc 150/500/500W, pasmo przenoszenia 38Hz – 24kHz, max SPL 118dB, wejście analogowe i AES3 [24bity/192kHz], waga 24.6kg
Tutaj negocjuj cenę
od daty zakupu
już od 399 zł
- Głośnik wysokotonowy (tweeter): 1″,
- Głośnik średniotonowy: 5″,
- Głośnik niskotonowy: 9″,
- Wejścia: Wejścia analogowe i cyfrowe AES3,
- Maksimum 24-bit/192 kHz: W zależności od sygnału wejściowego,
- Maksymalny poziom SPL: 112 dB przy 1 m w warunkach bezechowych, 118 dB w półprzestrzeni,
- Częstotliwość podziału zwrotnicy: 312,5 Hz (niskie częstotliwości/średnie częstotliwości) / 5100 Hz średnie częstotliwości/wysokie częstotliwości),
- Charakterystyka częstotliwościowa: 38 Hz – 24 kHz – 6 dB,
- Charakterystyka częstotliwościowa: 42 Hz – 21 kHz +/- 3 dB,
- Konstrukcja: Bass reflex z przodu,
- Wzmacniacze: Pascal Class D. Wysokie częstotliwości 150 W / średnie częstotliwości 500 W/ niskie częstotliwości 500 W,
- Wymiary (szer. x gł. x wys.): 280 x 380 x 550 mm,
- Waga: 24,6 kg.
Kiedy pracujesz ze sztuką – niezależnie od tego, czy swoją, czy cudzą – potrzebujesz sprzętu, któremu możesz zaufać. Profesjonalni producenci i realizatorzy są częścią procesu twórczego, a ich uszy są najbardziej godnymi zaufania narzędziami, jakimi dysponują. Oni wiedzą, co brzmi dobrze, i wiedzą, iż dobry monitor referencyjny może im pomóc w sprawieniu, że dobre wykonanie stanie się świetnym wykonaniem.
Core 59 – sztandarowy produkt serii profesjonalnych monitorów referencyjnych Dynaudio z najwyższej półki – to właśnie ten monitor. Ten trójdrożny głośnik wyposażony jest w bezkompromisowy wzmacniacz, pracujący w klasie D, i charakteryzuje się najnowocześniejszym cyfrowym przetwarzaniem sygnału, bezwładną płyta przednią o grubości 32 mm i płaską charakterystyką niskich częstotliwości od 42 Hz i -6 dB przy 36 Hz.
To poważny system zaprojektowany dla poważnych profesjonalistów audio.
Core 59 został stworzony z myślą o środowiskach o największych wymaganiach, w których pracują realizatorzy dźwięku, miksu, producenci i montażyści – i został skonstruowany specjalnie w taki sposób, aby rozwiązać wiele problemów związanych z monitorowaniem, z którymi profesjonaliści mają do czynienia każdego dnia.
Słuchaj przez cały dzień (i całą noc) bez zmęczenia
Zmęczenie słuchacza to sól w oku każdego realizatora pracującego w studiu.
Gdy się pojawia, trzeba kończyć pracę na dany dzień. Zupełnie nowy głośnik wysokotonowy Esotar Pro w Core 59 został stworzony w celu utrzymania zmęczenia w ryzach, dzięki czemu nie skończysz pracy przed ukończeniem miksu.
Od dawna jesteśmy znani z przyjemnego brzmienia naszych głośników wysokotonowych z miękką kopułką.
Zapewniają one wiele godzin precyzyjnego obrazowania i detali bez męczących właściwości, które są powszechne w innych konstrukcjach. Esotar Pro bazuje na tym dziedzictwie dzięki pomysłowej konstrukcji Hexis.
Jest to wewnętrzna kopuła umieszczona tuż za membraną, która optymalizuje przepływ powietrza, wygładza charakterystykę częstotliwościową i eliminuje niepożądane rezonanse wewnętrzne. Rezultatem tego jest znakomite obrazowanie i odwzorowanie transjentów oraz naturalna charakterystyka wysokich częstotliwości.
5-calowy głośnik średniotonowy zapewnia zdumiewające szczegóły. Do produkcji membrany wykorzystano nasz autorski materiał MSP (Magnesium Silicate Polymer), w celu uzyskania najlepszego połączenia lekkości, sztywności i tłumienia, a w połączeniu z aluminiową cewką, charakteryzuje się niezwykle szybką reakcją i pełną kontrolą ze strony systemu magnesów neodymowych.
Dzięki zwrotnicom w punktach podziału 312 Hz i 5,1 kHz Core 59 dostarcza znacznie więcej newralgicznego zakresu wokalnego z jednego przetwornika niż typowe konstrukcje, w związku w czym decyzje dotyczące balansu wokali i dialogów są podejmowane pewnie i bez wahania.
Nowy przetwornik niskotonowy w Core 59 pojawił się po ponad 18 miesiącach intensywnych badań nad technologią przetworników subwooferowych, w tym naszego subwoofera 18S, który schodzi aż do 16 Hz. Rezultatem tych badań jest nowa miedziana cewka i karkas z włókna szklanego, napędzana magnesami ceramicznymi i wzmacniaczem Pascal o mocy 500W, pracującym w klasie D. Zapewnia to 9-calowemu głośnikowi niskotonowemu o długim skoku membrany jeszcze lepszą kontrolę dołu, ale nie kosztem głębi niskich częstotliwości.
Ponieważ przetwornik jest wykonywany ręcznie w naszej fabryce w Danii (każdego roku produkujemy 1,4 miliona przetworników do naszych domowych głośników hi-fi, instalacji audio, car-audio i pro-studio), możemy utrzymać niesamowitą spójność. Oznacza to, że możesz używać monitorów Core w wielu studiach i wszystkie będą brzmieć i działać na tym samym wysokim poziomie – usłyszysz wszystko, co powinieneś usłyszeć, i to w każdym miejscu, w którym się znajdziesz. Jeśli zajdzie konieczność wymiany przetwornika, możesz to zrobić samemu i skalibrować go z dokładnością do 0,2 dB tak jak w przypadku serii AIR, lub zlecić wykonanie pełnej kalibracji fabrycznej w centrum serwisowym.
Ultrawszechstronne ustawianie pozycji i płyta przednia Orbit
Kiedy zrewolucjonizowaliśmy monitoring studyjny za pomocą serii AIR, zrewolucjonizowaliśmy również ustawianie głośników. Dosłownie. Seria AIR umożliwiła zastosowanie głośnika trójdrożnego w wielu orientacjach bez uszczerbku dla charakterystyki fazowej przetwornika średniotonowego i przetwornika wysokotonowego poprzez zastosowanie uszczelnionego zespołu głośnika średniotonowego i wysokotonowego, który można obracać w obudowie.
Płyta przednia Orbit w monitorze Core 59 również się obraca, dzięki czemu można go używać do kanału lewego, prawego lub centralnego. Możesz nawet umieścić głośnik niskotonowy nad głośnikiem wysokotonowym/średniotonowym, aby zmieścić go przed konsoletą w konfiguracji LCR.
Ponieważ każde zastosowanie jest wyjątkowe, a monitory muszą być ustawianie w różnych środowiskach – na bokach, pionowo, a czasem nawet odwrotnie – zrobiliśmy w Core 59 wgłębienia na wszystkich czterech stronach. Wystarczy zamontować nasze specjalne podkładki Dynaudio, aby chronić wykończenie obudowy i ustabilizować monitor na powierzchni montażowej.
Core 59 jest również kompatybilny ze standardowymi uchwytami montażowymi VESA lub naszymi specjalnymi uchwytami K&M, na wypadek gdybyś chciał je zamontować do ściany lub do sufitu jako część wielokanałowego lub immersyjnego systemu referencyjnego, takiego jak Dolby ATMOS.
Skomplikowany procesor DSP, który jest zaskakująco łatwy w obsłudze
Seria AIR słynęła z zaawansowanego systemu DSP. Ale nasi inżynierowie akustyczni nie uważają, by mogli już spocząć na laurach, więc nieustannie szukali lepszych i bardziej innowacyjnych sposobów realizacji tego zadania. Ich praca zaowocowała kilkoma wielkimi skokami w wyrafinowaniu DSP – a także w sposobie, w jakim jest on stosowany w codziennym użytkowaniu. Wy, nasi użytkownicy, chcieliście czegoś łatwiejszego w obsłudze i to jest dokładnie to, co dostaniecie dzięki Core – z jeszcze lepszą wydajnością.
Podczas instalacji systemu monitorowego decydujące znaczenie ma umiejscowienie. Dlatego też każdy monitor Core 59 posiada dwa przełączniki filtrujące DSP, które rozwiązują problemy związane z jego położeniem. Na przykład jeśli umieścisz monitory na meter bridge’u wielkoformatowej konsoli mikserskiej, ustaw je na „Desk. Pomoże to zrekompensować pierwsze odbicie tworzone przez powierzchnię konsolety. Z drugiej strony, jeśli umieścisz monitory w specjalnie zbudowanej ścianie, ustawienie filtra pozycji 1 na „Soffit zrekompensuje podbicie basów.
Efekty powstałe w wyniku umieszczenia monitora blisko ścian lub sufitu mogą być kompensowane przez ustawienie filtra pozycji 2: „Wall (sufit) lub „Corner (narożnik). Filtry te pomagają kompensować odbicia tworzone przez ściany graniczne, zwłaszcza w niższych częstotliwościach.
Dostępna jest również opcja zwrotnicy Linkwitza-Rileya przy 80 Hz, która może być włączona, jeśli używasz Core 59 z subwooferem w celu rozszerzenia pasma przenoszenia niskich częstotliwości. Użytkownicy mogą również zmieniać ogólną prezentację.
Core 59 wykorzystuje tę samą koncepcję, co filtr Sound Balance w serii LYD – inną konstrukcję niż typowa korekcja półkowa przetwornika wysokotonowego i niskotonowego, która występuje w większości aktywnych monitorów. Zamiast prostego dostrajania poziomu głośnika wysokotonowego w górę lub w dół, co wpływa na charakterystykę fazową, Core 59 wykorzystuje filtr środkowoprzepustowy o pełnym zakresie częstotliwości, który przechyla się w zależności od pożądanej charakterystyki tonalnej. W ustawieniu „Dark cała charakterystyka częstotliwościowa jest przechylona tak, że 20 kHz jest stłumione o -1,5dB, podczas gdy 20 Hz jest podbite o +1,5 dB.
W ustawieniu „Bright nachylenie jest odwrócone (+1,5dB przy częstotliwości 20 kHz i -1,5dB przy częstotliwości 20 Hz). Ten delikatny filtr utrzymuje właściwą charakterystykę fazową pomiędzy przetwornikami, zapewniając jednocześnie barwę odpowiadającą Twoim gustom. Zmiany są subtelne, ale często ta jedna mała regulacja jest wystarczająca, aby uzyskać właściwy balans dźwięku.
Czułość wejściowa taka, jak chcesz
Poziom szumów i rozdzielczość sygnału w każdym systemie monitorowania ma kluczowe znaczenie dla jego działania.
Niezależnie od tego, czy używasz wejść analogowych, czy cyfrowych, musisz być w stanie zapanować nad stopniem wzmocnienia pomiędzy kontrolerem monitorów a systemem głośnikowym. Zapewniliśmy zakres od 0 dBu do +24 dBu, aby dopasować czułość wejścia analogowego do poziomu wyjściowego.
Po optymalizacji Core 59 przetwarza wszystkie sygnały analogowe z częstotliwością próbkowania 192 kHz i rozdzielczością 64-bitową w procesorze DSP (z 24-bitowego przetwornika analogowo-cyfrowego) w celu uzyskania najwyższego stopnia matematycznej precyzji.
Dostępny jest przełącznik określający maksymalny wyjściowy poziom SPL przy największej głębi bitowej w DSP. Jeśli chcesz uzyskać maksymalny poziom, ustaw go na 112 dB. Jeśli pracujesz głównie na niższych poziomach, wybierz niższe ustawienie SPL, aby zoptymalizować głębię bitową procesora DSP dla obu wejść.
W przypadku korzystania z wejść cyfrowych AES należy określić, który kanał (lewy czy prawy) strumienia AES jest używany dla tego monitora. Procesor DSP Core 59 pracuje z wchodzącą częstotliwością próbkowania i albo synchronizuje się zegarem cyfrowego dźwięku, albo word clock, w celu zachowania możliwie najdokładniejszego sygnału.
Serce twojego studia
Stworzyliśmy Core 59 dla Ciebie. Zaprojektowaliśmy go tak, aby można było go używać niezależnie od tego, gdzie go potrzebujesz – w bliskim polu, w średnim polu, monitoringu głównym, czy też w zestawach montowanych podsufitowo. Jest przeznaczony do masteringu, miksowania i nagrywania muzyki, teatralnego remixingu, montażu i projektowania dźwięku do gier lub wszędzie tam, gdzie potrzebny jest bezkompromisowy system monitorowania.
Core 59 jest przygotowany do instalacji w środowiskach dźwięku immersyjnego i innego dźwięku wielokanałowego o wysokimi poziomie ciśnienia akustycznego dzięki wejściom zarówno analogowym, jak i cyfrowym, charakterystyce akustycznej regulowanej przez DSP i wszechstronnym możliwościom ustawiania. Oznacza to całkowitą spójność tonalną, niezależnie od potrzeb w zakresie monitorowania.
Naprawdę daje ci wszystko, co powinieneś usłyszeć.